TORDAS-GYÚRÓI TÁRSULT EVANGÉLIKUS EGYHÁZKÖZSÉG

2016. július 26.

Családos tábor, Fehérvárcsurgó

"Szívemben hála béke öröm dalol
az én szívemben az én szívemben az én szívem'
Szívemben hála béke öröm dalol az én szívemben,
Jézust dicsérem!"

Sok év után új helyszínre szerveztük idén családos táborunkat: Fehérvárcsurgóra mentünk.

A nagy udvar, a tágas szobák és a sátorozási lehetőség mind adottak voltak ahhoz, hogy aktív és örömteli négy napot töltsön el itt 7 család: 13 felnőtt és 23 gyermek.

A megérkezés napján tábortűz, közös éneklés, és szalonnasütés alapozta meg a hangulatot.

A tábor reggeli és esti áhítataival, melyeknek "főszereplői" a tábor egész ideje alatt bibliai állatok (strucc, bárány, oroszlán, szamárcsikó,...) voltak,   lelkészünk, Süller Zsolt szolgált.

Az időjárás kicsit átírta másnapi terveinket: szombaton az egész napos szakadó eső miatt a kirándulást el kellett halasztanunk: beszorultunk az épületbe, benti programokat szerveztünk.

Gábor érdekes ismeretterjesztő előadással készült a Holdról.

András pedig arról mesélt, hogyan készültek fel
az emberek a holdraszállásra.
Gábor és András távcsöveket is hoztak, ekkor még csak azt tudtuk gyakorolni, hogyan is kell belenézni egy ilyen szerkezetbe:

A tudományos előadások után kézműveskedés következett: töretlenül bíztunk a jóidőben, napellenzőt készítettünk dekorgumiból.

A nap csak nem akart kisütni, sem az eső elállni, ezért újabb elfoglaltság kellett: előkerült számtalan társasjáték és kártya.

Közben persze megéheztünk, Emese jóvoltából finom paprikáskrumpli volt az első közös ebédünk.

Viki mozgásos játékokkal, és egy kis interaktív hittanórával készült délutánra, a Teremtésről.

Eljátszottuk egy kikelő mag életét is, és állatokat kellett kitalálni mozgásuk, vagy valamilyen jellegzetes tulajdonságuk alapján.

Aztán már nem bírtuk tovább, gumicsizmát és esőkabátot húztunk, muszáj volt kicsit levezetni az energiákat egy kiadós sétával.

Vasárnap reggeli tornával kezdtünk.

A reggeli ébresztő után istentiszteletre mentünk a helyi evangélikus templomba. Isten igéjét Bence Győző hirdette. Zenei szolgálatot Sassi Lilla, Süller-Torma Villő és Feldhoffer István vállalt.

Istentisztelet után játszótereztünk, hiszen elállt végre az eső, kiaszabadultunk a négy fal közül.

Délután még több társasjáték, majd akadályverseny következett.

Viki ismerteti a szabályokat és beosztja a csapatokat.

A bólyák is elfoglalták helyüket.

A rajtvonal

Babzsákkal célbadobás

Tojás-egyensúlyozás

Víz-szállítás egyik helyről a másikra.

Összekötözött lábbal futás.

Pókjárás.

Nyusziugrás.

Labdatovábbítás.

Vonatozás.

Gondolkodtató feladat is volt: a 12 tanítvány nevét kellett felsorolni. Minden csapattagnak legalább egyet.

And the winner is...

Az este hátralévő részében előkerültek a tollasok és egyéb labdák.

Elfáradtunk az eseménydús nap után.

Vacsora és esti áhítat következett, majd a gyerekeknek meseolvasás, a felnőtteknek pedig Albert Balázs által tartott borkóstolás zárta a napot.

Hétfőn a Galya patak völgyében tett kirándulásunk töltötte ki a napot. Mintegy 10 km-t gyalogtúráztunk a szurdokban és a hegygerincen.

Csoportunk igen sportos tagjainak nem volt elég az egész napos gyalogtúra, ők hazaérkezésünk után megismertették az ifjúsággal a métát, és pár órán keresztül játszottak is velük egy hosszú játszmát. Minden nagyobb gyerek tetszését elnyerte az új játék, folytatása biztosan lesz!

Még a vacsorát is meg kellett főzni. Ezt is Emesének köszönhettük. Finom tárkonyos ragu készült.

Az esti áhítatra már mindenki kellőképpen kifáradt.

Mivel az időjárás napról napra javult, az éjszaka alkalmas volt rá, hogy a csillagászati távcsöveket, melyek eddig csak az ebédlőben kerültek kipróbálásra, az utolsó nap zárásaként rendeltetésüknek megfelelően használhattuk: megnéztük a Holdat, a Marsot, a Vénuszt és a Szaturnuszt.

Másnap még két esemény várt ránk: a gyerekek egész idő alatt lelkesen készültek egy álaluk kitalált és rendezett "előadásra". Mi felnőttek szintúgy.

A reggeli áhítatot már ragyogó napsütésben tartottuk.

A reggel hátralévő részében a fiatalok egy táncos zenés formációt adtak elő. (A videóban megtekinthető a koreográfia.)

A hangmérnök

A gyerekek után mi, szülők következtünk. Most nem volt energiánk egy egész mesejátékra, verset választottunk: Varró Dániel: Nem, nem, hanem... című művét vittük színpadra.

Társulatunkról készült egyetlen fénykép.

Az előadások után pakolás, búcsúzkodás következett.

A hazafelé úton, aki még bírta szusszal és idővel a csókakői várban zárta a tábor programokban gazdag 5 napját.

Köszönet mindenkinek, aki a szervezésben, lebonyolításban részt vett.

Istenünknek legyen hála, hogy ilyen élményekben gazdag táborban volt részünk, és a kezdeti rossz idő végül igazi kirándulóidővé alakult.

Videó is készült a tábor eseményeiből:

Az elkészült képek itt nézhetők meg: